Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /home/h45558/domains/masiredanesh.com/public_html/wp-content/plugins/telegram-for-wp/inc/Notifcaster.class.php on line 318
چگونه زیست را بخوانیم؟ : پرتال خدمات آموزشی مسیردانش
رمز عبورم را فراموش کرده‏ ام
با کلیک بر روی لینک زیر به کانال تلگرام پرتال مسیر دانش بپیوندید

لینک کانال: https://telegram.me/masiredanesh

چگونه زیست را بخوانیم؟

چهارشنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۵ |

آن‌چه در درس زیست‌شناسی اهمیت فوق‌العاده‌ای دارد چگونه خواندن این درس و پی بردن به نکات، مفاهیم و مطالب در کتاب درسی است.

کتاب درسی منبع اصلی سؤال‌های کنکور است و نکته‌ی ‌مهمی که هنگام مطالعه‌ی ‌این درس باید به آن توجه کنید مرور است. این درس، درسی نیست که با یک بار خواندن بتوان در آن درصد بالایی کسب کرد؛ بنابراین مرورهای متوالی و مفهومی خواندن این درس باید در اولویت برنامه‌ها قرار داده شود. علت این‌که دانش‌آموزان این درس را بیش از درس‌های دیگر می‌خوانند ولی موفقیتی کسب نمی‌کنند این است که دانش‌آموز مطالب را سطحی خوانده و به عمق مفاهیم نمی‌‌اندیشد؛ بنابراین قادر به ارتباط دادن مسائل مختلف کتاب‌ها با هم نیست.

هنگام مطالعه‌ی ‌این درس، کتاب درسی به عنوان بهترین مرجع مطالعه است. منظور از مرورهای متوالی و مطالعه‌ی مستمر و همیشگی، خواندن طوطی‌وار مطالب و حفظ کردن آن‌ها نیست. شما باید برای یادگیری عمیق مطالب از شیوه‌های صحیح مطالعه استفاده کنید. دقت کنید که شیوه‌ی ‌مطالعه و یاد گرفتن از خود مطالعه مهم‌تر است.

از حاشیه‌نویسی در این درس استفاده کنید و هم‌چنین از مطالب خوانده‌شده، خلاصه‌نویسی به عمل آورید و مطالب خلاصه‌شده را به صورت نمودار درآورید و آن‌ها را دسته‌بندی کنید.

برای مرور مطالب از فلش‌کارت‌ها استفاده کنید و با خلاقیت، مطالب را در قالب نمودارها و… یاد بگیرید. اگر در آزمون‌های کانون شرکت می‌کنید، حتماً بعد از بررسی سؤالات نکته‌های هر تست را در حاشیه‌ی درس مربوط یا در کتاب خودآموزی نکته‌برداری کنید.

هنگام مطالعه‌ی ‌فصل‌های جدید، مطالب فصل قبل را مرور کنید تا آن‌ها را فراموش نکنید و باز هم تکرار می‌کنم  «این درس را چندین بار به طور جدی و فعال مرور کنید». توصیه می‌کنم چون ضریب این درس در کنکور ۱۲ است آن را هر روز مطالعه کنید تا بتوانید در این درس پیروز باشید.

اطلاعات بیشتر

اينجا هستيد: پرتال خدمات آموزشی مسیردانش » آموزش » چگونه زیست را بخوانیم؟

QR Code for چگونه زیست را بخوانیم؟ QrCode

ارسال نظر

نظر خود را راجب به این مطلب با ما در میان بگزارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


کد امنیتی *