Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /home/h45558/domains/masiredanesh.com/public_html/wp-content/plugins/telegram-for-wp/inc/Notifcaster.class.php on line 318
سفر مسن‌ترین زن فضانورد ناسا به ایستگاه فضایی! : پرتال خدمات آموزشی مسیردانش
رمز عبورم را فراموش کرده‏ ام
با کلیک بر روی لینک زیر به کانال تلگرام پرتال مسیر دانش بپیوندید

لینک کانال: https://telegram.me/masiredanesh

سفر مسن‌ترین زن فضانورد ناسا به ایستگاه فضایی!

شنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۵ |

فضانورد آمریکایی ناسا برای سومین ماموریت خود به ایستگاه فضایی بین المللی راهی مدار زمین شده و در این سفر امیدوار است یک رکورد تازه ثبت کند.پگی ویتسون فضانورد با تجربه ناسا اولین زنی است که ایستگاه فضایی بین المللی را سرپرستی کرده و رکورد دار طولانی ترین اقامت یک زن در فضا است.با این ماموریت خانم ویتسون که در فضا ۵۷ ساله می شود مسن ترین زنی است که در فضا بوده است.
او صبح جمعه از پایگاه روسی بایکنور در قزاقستان سوار بر کپسول سویوز راهی فضا شد. اولگ نوویتسکی فضانورد روس و توماس پسکه فضانورد تازه کار فرانسوی همسفران خانم ویتسون هستند.
انتظار می رود آنها روز شنبه وارد ایستگاه شوند جایی که یک فضانورد آمریکایی و دو روس آنجا منتظرشان هستند. آنها تا ماه مه ۲۰۱۷ در ایستگاه خواهند بود و یک رشته آزمایش های علمی انجام خواهند داد.
پگی ویتسون که متولد ایالت آیوواست متخصص بیوشیمی است. او پیش از آنکه در سال ۱۹۹۶ نامزد رفتن به فضا شود چند پست مهم در زمینه علوم پزشکی و پژوهشی در ناسا داشت. او ابتدا در سال ۲۰۰۲ یک ماموریت فضایی انجام داد و در سال ۲۰۰۷ اولین زنی شد که ایستگاه فضایی را هدایت می کند. او در ماه فوریه بار دیگر هدایت ایستگاه را به عهده خواهد گرفت.

زمانی که ماموریت او به پایان برسد بیش از هر فضانورد آمریکایی دیگری در فضا وقت گذرانده است. این رکورد با ۵۳۴ روز هم اکنون در اختیار جف ویلیامز است. او پیش از پرتاب در یک کنفرانس خبری گفت: ‘مهم ترین چیز در مورد ایستگاه دوستی ها و کاری است که آنجا به انجام می رسانیم.

اطلاعات بیشتر

اينجا هستيد: پرتال خدمات آموزشی مسیردانش » فناوری » سفر مسن‌ترین زن فضانورد ناسا به ایستگاه فضایی!

QR Code for سفر مسن‌ترین زن فضانورد ناسا به ایستگاه فضایی! QrCode

ارسال نظر

نظر خود را راجب به این مطلب با ما در میان بگزارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


کد امنیتی *