Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /home/h45558/domains/masiredanesh.com/public_html/wp-content/plugins/telegram-for-wp/inc/Notifcaster.class.php on line 318
روش های مطالعه تاثیرگذار : پرتال خدمات آموزشی مسیردانش
رمز عبورم را فراموش کرده‏ ام
با کلیک بر روی لینک زیر به کانال تلگرام پرتال مسیر دانش بپیوندید

لینک کانال: https://telegram.me/masiredanesh

روش های مطالعه تاثیرگذار

شنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۵ |

مطالعه‌ی صحیح شامل خواندن و نوشتن، فکر کردن و یادآوری است. درس خواندن فرایندی با تحرک و پویا است و مطالعات نشان می‌دهد که اگر ۲۰ درصد وقت خود را به خواندن و ۸۰ درصد را به یادآوری اختصاص دهید، یادگیری ۲ برابر می‌شود.

از عوامل مؤثر می‌توان از موارد زیر نام برد:

 تعیین هدف

قبل از مطالعه، هدف را مشخص کنید. هدف از مطالعه می‌تواند لذت بردن از یک داستان، فهمیدن یک مطلب، شرکت در امتحان، آمادگی برای کنکور یا دیگر موارد باشد؛ پس بدون هدف شروع به مطالعه نکنید.

 علاقه

علاقه از ارکان مهم یادگیری است. اگر مطالب را با علاقه بخوانید، آن‌ها را بیش‌تر درک می‌کنید و بیش‌تر به خاطر می‌سپارید. اگر علاقه نباشد، یادگیری کاهش می‌یابد.

 اعتمادبه‌نفس

به شکست فکر نکنید. با افکار مثبت، اضطراب خود را از بین ببرید. مرتب به خود بگویید من می‌توانم چون می‌خواهم.

 برنامه‌ریزی

برای درس خواندن با برنامه پیش بروید و برنامه را در محل مناسب نصب کنید. برنامه‌ی شما قابلیت انعطاف داشته باشد تا حوادث پیش‌بینی‌نشده خللی در کارتان ایجاد نکند. در خصوص برنامه‌ریزی از مشاوران کمک بگیرید. چون از نقاط ضعف و قوت‌تان اطلاع دارید، می‌توانید بهترین برنامه را خودتان پی‌ریزی کنید.

دقت و تمرکز حواس

توجه به مطلب، عدم توجه به چیزی غیر از درس، تمرکز ذهن برای درک موضاعات درسی و دقت و تکرار مطلب از موارد مهم مطالعه است.

طبقه‌بندی مطالب

هر چه نکات مورد مطالعه به هم مرتبط‌تر باشند و برنامه‌ریزی درسی نیز به صورت منظم نوشته و اجرا شود، مطالب بهتر در خاطره باقی می‌ماند و مطالعه اصولی‌تر خواهد بود.

 فعال بودن

یادداشت‌برداری، حاشیه‌نویسی، سازمان‌دهی و طبقه‌بندی مطالب، مشخص کردن نکات مهم، تکرار مطالب به شکل ساده برای خود از جمله مطالبی است که شما را در حین مطالعه فعال می‌کند.

محیط مناسب

انتخاب مکان مناسب برای مطالعه و شرایطی مانند نور کافی، عدم تعویض مکان مطالعه در حین خواندن، تمرکز و به حداقل رساندن سروصدا و خصوصاً موسیقی و پرهیز از عواملی که سرعت یادگیری را کاهش می‌دهد.

زمان مطالعه

بر اساس برنامه‌ریزی، زمان‌های مناسبی را برای مطالعه در نظر بگیرید. معمولاً صبح‌های زود قدرت یادگیری افراد بهتر است. وقت استراحت را نیز در نظر داشته باشید و حداکثر پس از ۴۵ دقیقه فعالیت ذهنی، ۱۰ تا ۱۵ دقیقه استراحت و تنفس عمیق و تحرک داشته باشید.

اطلاعات بیشتر

اينجا هستيد: پرتال خدمات آموزشی مسیردانش » آموزش » روش های مطالعه تاثیرگذار

QR Code for روش های مطالعه تاثیرگذار QrCode

ارسال نظر

نظر خود را راجب به این مطلب با ما در میان بگزارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


کد امنیتی *