Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /home/h45558/domains/masiredanesh.com/public_html/wp-content/plugins/telegram-for-wp/inc/Notifcaster.class.php on line 318
جزئیات برنامه‌های هفته امور تربیتی و تربیت اسلامی : پرتال خدمات آموزشی مسیردانش
رمز عبورم را فراموش کرده‏ ام
با کلیک بر روی لینک زیر به کانال تلگرام پرتال مسیر دانش بپیوندید

لینک کانال: https://telegram.me/masiredanesh

جزئیات برنامه‌های هفته امور تربیتی و تربیت اسلامی

سه شنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۴ |

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش به نقل از فارس، دکتر حمیدرضا کفاش در نشست خبری که به مناسبت هفته امور تربیتی و تربیت اسلامی که در ساختمان زنده‌یاد علاقه‌مندان وزرات آموزش و پرورش برگزار شد اظهار کرد: ۸ اسفند روز امور تربیتی و آغاز هفته تربیت اسلامی در کشور است. یعنی روزی است که نهاد تربیتی توسط شهیدان رجایی و باهنر تاسیس شده است.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرروش به نامگذاری روزهای هفته امور تربیتی اشاره کرد و ادامه داد: شنبه ۸ اسفند روز «امور تربیتی و تحول بنیادی در آموزش و پرورش»، یکشنبه ۹ اسفند روز «امور تربیتی، ولایتمداری و اقتدار ملی»، دوشنبه ۱۰ اسفند روز «امور تربیتی، عقلانیت،‌ تدبیر و امور» و سه‌شنبه ۱۱ اسفند روز «امور تربیتی،‌خلاقیت و نوآوری و جهاد علمی» نامگذاری شده است.

وی افزود: چهارشنبه ۱۲ اسفند روز «امور تربیتی، مقاومت و ایثار و شهادت» پنجشنبه ۱۳ اسفند روز «امور تربیتی واقتصاد مقاومتی» و جمعه ۱۴ اسفند روز «امور تربیتی و تشکل‌های دانش‌آموزی نامیده شده است.

دکتر کفاش با بیان اینکه دستورالعمل هفته امور تربیتی و تربیت اسلامی از حدود یک ماه و نیم قبل به ادارات کل آموزش و پرورش استان‌های کشور ابلاغ شده است، گفت: عمده‌ترین فعالیت ما تقدیر از پیشکسوتان حوزه تربیتی است. یعنی از الگوهای تعلیم و تربیت تقدیر می‌شود.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرروش افزود: یکی از برنامه‌های متمرکز در هفته امور تربیتی تقدیر از بیش از نیم قرن فعالیت تربیتی استاد احمد صافی بود که دوم اسفند در وزارت آموزش و پرورش برگزار شد و برنامه دیگری که پیش‌بینی کردیم تجلیل از چهره‌ها و الگوهای امور تربیتی است که سه‌شنبه هفته آینده یعنی ۱۱ اسفند بعد از نماز مغرب و عشاء طی مراسمی از ۶۴ چهره ماندگار در امور تربیتی تجلیل می‌شود.

وی به برنامه متمرکز دیگری که در هفته امور تربیتی برگزار خواهد شد اشاره کرد و گفت: مراسمی با حضور تمام نیروهای امور تربیتی ستاد و توابع حوزه ستادی در اردوگاه شهید باهنر برگزار خواهد شد و جمع‌بندی فعالیت‌های سال ۹۴ و نمایی از برنامه‌های سال ۹۵ بررسی خواهد شد.

دکتر کفاش از تقدیر کتبی برای ۱۱ هزار مربی تربیتی خبر داد و اظهار داشت: ۱۱ هزار مربی تربیتی که در طول سال تحصیلی کارهای ویژه‌ای انجام دادند در استان‌ها و مناطق تجلیل خواهند  شد.

وی ادامه داد: در حال حاضر ۴۸ هزار مربی و معاون پرورشی در تمام مقاطع تحصیلی فعالیت می‌کنند ضمن این که ۱۷ هزار و ۵۰۰ مشاور در دوره متوسطه اول و دوم فعال هستند. در حال حاضر برای هر ۱۵۰ دانش‌آموز یک معاون پرورشی پیش‌بینی شده است و در مدارس دیگر نیز مربی پرورشی برای دانش‌آموزان در نظر گرفته شده است.

اطلاعات بیشتر

اينجا هستيد: پرتال خدمات آموزشی مسیردانش » آموزش » جزئیات برنامه‌های هفته امور تربیتی و تربیت اسلامی

QR Code for جزئیات برنامه‌های هفته امور تربیتی و تربیت اسلامی QrCode

ارسال نظر

نظر خود را راجب به این مطلب با ما در میان بگزارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


کد امنیتی *