Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /home/h45558/domains/masiredanesh.com/public_html/wp-content/plugins/telegram-for-wp/inc/Notifcaster.class.php on line 318
تربیت فرزندانی شاد برای تبدیل شدن به بزرگسالانی شاد : پرتال خدمات آموزشی مسیردانش
رمز عبورم را فراموش کرده‏ ام
با کلیک بر روی لینک زیر به کانال تلگرام پرتال مسیر دانش بپیوندید

لینک کانال: https://telegram.me/masiredanesh

تربیت فرزندانی شاد برای تبدیل شدن به بزرگسالانی شاد

سه شنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۶ |

ما به عنوان والدین می‌خواهیم که فرزندانی شکرگزار و با محبت را تربیت کنیم. همچنین دوست داریم که آنها بسیار شاد و خوشحال باشند. البته برای اطمینان از پرورش کودکانی شاد و سر زنده که به بزرگسالانی شاد و پویا تبدیل خواهند شد، باید از همین حالا کار را آغاز کنیم.

الگوی شادی و طراوت باشید
خوشحالی و شادی خود را مستمر کنید و یک الگوی شاد و پر طراوت برای کودکان خود باشید. پرورش و تربیت کودکان به طور قطع می‌تواند هر از گه گاهی خسته کننده باشد و شما را مأیوس کند و همچنین ممکن است که نتوانید همیشه خنده بر لب نداشته باشید.
اما اگر شاد و خوشحال باشید، فرزندان شما هم خواهند فهمید که خوشحالی چگونه است. شما در این راه، بهترین معلم فرزندان خود هستید.

به آنها کمک کنید تا دوستانی برای خود پیدا کنند
شما به عنوان یک مادر، می‌دانید که دوستانتان، شادی غیر قابل وصفی را در شما ایجاد می‌کنند. بنابراین دوستان فرزندان شما هم می‌توانند همین کار را با فرزندان شما انجام دهند.
به کودکانتان کمک کنید تا دوستانی برای خود پیدا کنند و با آنها دوست بمانند. این دوستان می‌توانند به منبع خوبی از تفریح، خنده و شادی برای فرزندان شما تبدیل شوند و برخی از این دوستی‌ها می‌توانند تا بزرگسالی هم ادامه داشته باشند.

مستقل بودن را به آنها نشان دهید
برخی از افراد به طور طبیعی از بودن در کنار مردم، لذت می‌برند. صرف نظر از این موضوع، همه‌ی ما می‌دانیم که نباید روی شخص دیگری برای شادی خودمان حساب باز کنیم. کودکان خود را به گونه‌ای بزرگ کنید که مستقل باشند، تنها به این دلیل که آنها نباید برای شاد زیستن متکی به دیگران شوند. توانایی شاد زیستن، چه کودکان در سالنی پر از مردم باشند و چه تنها در خانه نشسته باشند، یکی از مهارت‌های زندگی است که آنها می‌توانند از این مهارت در مدرسه، دانشگاه و حتی در دوران پس از ازدواج به عنوان یک پدر یا مادر، استفاده کنند.

به آنها کمک کنید تا احساسات خود را بیان کنند
چالش‌های روزانه گاهی اوقات، اخم را روی پیشانی شما می‌نشانند. بنابراین شما نمی‌توانید از کودکانتان توقع داشته باشید که یک ماسک خنده‌ی ۲۴ ساعته را روی صورت خود قرار دهند.
وقتی که آنها احساس ناراحتی دارند، نمی‌توانند این احساس را سریع‌تر از شما در خود خاموش کنند. به آنها کمک کنید تا احساسات خود را چه در اوقات شادی و چه در اوقات ناراحتی و اندوه، بیان کنند.

غذا را با هم و در کنار هم میل کنید
تحقیقات نشان می‌دهند که صرف غذا توسط افراد خانواده در کنار هم، بسیار با اهمیت است. علی رغم مشغله‌های زیاد، باید از اختصاص دادن اوقاتی در هفته برای صرف غذا در کنار هم اطمینان حاصل کنید.
کودکان عاشق با هم بودن هستند. علاوه بر این، با نشستن دور یک میز یا دور یک سفره، خاطرات خوشی را برای کودکان به جا خواهید گذاشت.

نیمه پر لیوان را به آنها نشان دهید
سعی کنید تا همیشه در هر موقعیتی، نیمه پر لیوان را پیدا کنید و آن را به کودکان خود نشان دهید. تربیت و پرورش کودکان شاد به گونه‌ای که آنها در موقعیت‌های منفی بتوانند موارد مثبت را ببینند، بسیار راحت‌تر و ساده‌تر است. به عنوان مثال به او کمک کنید تا متوجه شود، درست است که او در هنگام دوچرخه سواری از دوچرخه خود افتاده است اما توانسته است تا بدون کمک دیگران، سه متر دوچرخه سواری کند.

بازی کنید
هیچ چیزی مثل شنیدن صدای یک کودک شاد و خوشحال نیست. خنده‌ای که فضا را پر کرده باشد، شیرین‌ترین موسیقی و آهنگی است که والدین می‌توانند بشنوند.
شادی را با همراهی در برخی از بازی‌های جدی، درون فرزندان خود نهادینه کنید. سعی کنید که اوقاتی را هر روز بدون استفاده از گوشی تلفن همراه، تبلت و سایر وسایل مدرن الکترونیک، به بازی در خانه اختصاص دهید و فقط شما و فرزندانتان در این بازی‌های ساده حضور داشته باشید.
از خیال‌پردازی خود کمک بگیرید و یا یک تخته‌ی بازی مختص به خودتان را بسازید تا بتوانید همگی با هم در سالن پذیرایی بازی کنید و فقط بازی کنید!
یک «منطقه‌ی شادی» در خانه خود ایجاد کنید که کودکانتان بتوانند همیشه روی آن حساب باز کنند. بله، بحث و جدل همسران و همچنین دعواهای بچگانه خواهران و برادران طبیعی است اما خانه‌ی خود را به یک «منطقه‌ی شادی» تبدیل کنید تا مکانی برای احساس امنیت و آرامش همه باشد و در عین حال، شادی و سروری را که لیاقت آن را دارید، به یکدیگر انتقال دهید.

کودکان شاد

اطلاعات بیشتر

اينجا هستيد: پرتال خدمات آموزشی مسیردانش » آموزش,سلامت » تربیت فرزندانی شاد برای تبدیل شدن به بزرگسالانی شاد

QR Code for تربیت فرزندانی شاد برای تبدیل شدن به بزرگسالانی شاد QrCode

ارسال نظر

نظر خود را راجب به این مطلب با ما در میان بگزارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


کد امنیتی *