Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /home/h45558/domains/masiredanesh.com/public_html/wp-content/plugins/telegram-for-wp/inc/Notifcaster.class.php on line 318
بازار به استقبال خبرهای بهتر خواهد رفت/ روند صعودی بورس در سال ۹۵ : پرتال خدمات آموزشی مسیردانش
رمز عبورم را فراموش کرده‏ ام
با کلیک بر روی لینک زیر به کانال تلگرام پرتال مسیر دانش بپیوندید

لینک کانال: https://telegram.me/masiredanesh

بازار به استقبال خبرهای بهتر خواهد رفت/ روند صعودی بورس در سال ۹۵

شنبه ۷ فروردین ۱۳۹۵ |
قیمت های جهانی طی چند هفته اخیر با رشد همراه شده و بر گروه هایی که وابسته به این قیمت ها هستند اثر مثبت گذاشته، اما به طور کل کلیت بازار سرمایه کشور با توجه به عوامل مختلف و برآوردهای بازارهای جهانی صعودی پیش بینی می شود ولی نباید فراموش کرد که هر روندی با فراز و نشیب یا نوسانات مثبت و منفی همراه خواهد شد.

یک کارشناس بازار سرمایه ضمن بیان این مطلب در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز اظهار داشت: پیش بینی ها و تحلیل هایی که در خصوص قیمت نفت در بازارهای بین المللی وجود دارد، از افزایش و حرکت آن به محدوده ۵۰ تا ۶۰ دلاری حکایت دارد که با توجه به وابستگی درآمد اقتصادی کشور به قیمت این محصول استراتژیک می توان انتظار افزایش درآمدهای نفتی را داشت.

فرهاد سلیم در ادامه افزود: عامل مهم و اثر گذار دیگری که بر اقتصاد کشور و صنایع مختلف می توان نام برد، تک نرخی شدن ارز می باشد که شفافیت و از بین بردن رانت را در پی خواهد داشت. همچنین اگر قیمت هر دلار آمریکا در محدوده فعلی یعنی ۳۴۰۰ تومان باقی بماند و در همین محدوده تک نرخی شدن صورت پذیرد، خبر بسیار مناسبی برای اقتصاد خواهد بود. از طرفی این روزها صحبت از کاهش نرخ بهره بانک ها نیز وجود دارد که با افزایش قدرت تسهیلات دهی بانک ها در کنار برنامه های بانک مرکزی در جهت افزایش سرمایه بانک ها به سرعت گردش چرخ های اقتصاد کشورمان نیز افزوده خواهد شد.

وی گفت: بانک جهانی نیز نرخ رشد اقتصادی را برای سال آینده حدود ۳٫۶ درصد برآورد کرده است که تمامی این عوامل دست به دست هم خواهند داد و باعث خروج از رکود می شود و به دنبال آن اثرات مثبتی نیز بر بازار سرمایه و روند قیمتی سهام شرکت های مختلف خواهد داشت.

سلیم تأکید کرد: روند کلی بازار سرمایه در بلند مدت صعودی ارزیابی می شود، همچنین مذاکراتی که شرکت های مختلف با همتایان خارجی خود انجام داده اند، نیاز به گذشت مدت زمانی حدود یک سال را دارد تا در صورت های مالی آنها ظاهر شود اما بازار سرمایه اثرات این قراردادها و مذاکرات صورت گرفته را در قیمت سهامشان لحاظ خواهد کرد و به استقبال آینده خواهد رفت به طور کلی اثر این تغییرات در بخش واقعی اقتصاد حداقل در ۶ ماهه دوم سال ۹۵ آشکار خواهد شد.

این کارشناس بازار سرمایه در خاتمه به سرمایه گذاران پیشنهاد کرد: به نظر من بهتر است با توجه به شرایط اقتصادی کشور با دیدگاهی بلند مدت حدود ۲ تا ۵ ساله و به قصد نگهداری سهام و سهامداری وارد بازار سرمایه شوند تا از اثرات رشد بلند مدت بازار سرمایه برخوردار شوند.

اطلاعات بیشتر

اينجا هستيد: پرتال خدمات آموزشی مسیردانش » اقتصاد » بازار به استقبال خبرهای بهتر خواهد رفت/ روند صعودی بورس در سال ۹۵

QR Code for بازار به استقبال خبرهای بهتر خواهد رفت/ روند صعودی بورس در سال ۹۵ QrCode

ارسال نظر

نظر خود را راجب به این مطلب با ما در میان بگزارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


کد امنیتی *