Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /home/h45558/domains/masiredanesh.com/public_html/wp-content/plugins/telegram-for-wp/inc/Notifcaster.class.php on line 318
ایران اقدام متقابل برابر رفتارهای غیرمنصفانه آمریکا خواهد داشت : پرتال خدمات آموزشی مسیردانش
رمز عبورم را فراموش کرده‏ ام
با کلیک بر روی لینک زیر به کانال تلگرام پرتال مسیر دانش بپیوندید

لینک کانال: https://telegram.me/masiredanesh

ایران اقدام متقابل برابر رفتارهای غیرمنصفانه آمریکا خواهد داشت

دوشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۵ |

نوذر شفیعی نماینده مردم ممسنی و سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس با اشاره به جلسه عصر امروز کمیسیون متبوعش که با حضور معاون پارلمانی رئیس‌جمهور، الهام امین‌زاده معاون حقوقی رئیس‌جمهور، عباس عراقچی معاون امور بین‌الملل وزارت امور خارجه و دهقانی فیروزآبادی معاون حقوقی–سیاسی مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی برگزار شد، اظهار داشت: در این جلسه طرح ماده واحده «قانون الزام دولت به پیگیری جبران خسارت ناشی از اقدامات و جنایات آمریکا علیه ایران و اتباع ایرانی» مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وی در ادامه با بیان اینکه مخالفان طرح در کمیسیون خواهان ارتقابخشی به طرح از منظر جامعیت قانونی آن بودند، گفت: موافقان این طرح نیز ضمن پذیرش انجام اصلاحاتی در طرح، آن را از منظر الزام دولت به پیگیری جبران خسارت، کافی دانستند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در ادامه به اظهارات انصاری معاون پارلمانی رئیس‌جمهور در این جلسه اشاره و تصریح کرد: انصاری معتقد بود تاکنون اقدامات خوبی از سوی دولت برای پیگیری حقوق ملت ایران انجام شده که از جمله آن می‌توان به بازگشت بخشی از دارایی‌های مسدود شده جمهوری اسلامی ایران در آمریکا اشاره کرد، به علاوه تاکنون قوه قضائیه مبلغ ۵۰ میلیارد دلار حکم علیه آمریکا صادر کرده و هم‌اکنون نیز پرونده‌هایی به ارزش ۱۷۰ میلیارد دلار در حال آماده شدن برای صدور حکم است، با این حال به نظر می‌رسد مستندات قانونی متعددی وجود دارد که می‌توان بر اساس آن علیه آمریکا برای جبران خسارت اقامه دعوی کرد و اگر طرح جدید تبدیل به قانون شود، آن هم مستند قانونی دیگری برای اقامه دعوی خواهد بود.

شفیعی در ادامه با اشاره به اظهارات امین‌زاده معاون حقوقی رئیس‌جمهور بیان داشت: خانم امین‌زاده در این جلسه با ارائه گزارشی از آنچه در معاونت حقوقی نهاد ریاست‌جمهوری انجام شده، خبر داد که اکنون کمیته پیگیری شکایات ایران فعال بوده و مهمترین موضوعی که در دستور کار قرار دارد، طرح شکایت علیه آمریکا در مراجع ذیصلاح بین‌المللی به علت دزدی ۲ میلیارد دلار این کشور از دارایی‌های بانک مرکزی است.

وی در پایان به اظهارات عراقچی معاون امور بین‌الملل وزارت امور خارجه در پاسخ به ابهامی در مورد مغایرت این طرح با برجام اشاره و خاطرنشان کرد: عراقچی معتقد بود این طرح مغایرتی با برجام نداشته، به علاوه در روابط بین‌الملل اصل بر اقدام متقابل است و مادامی که آمریکایی‌ها به طور یکجانبه و غیرمنصفانه علیه جمهوری اسلامی ایران عمل می‌کنند، جمهوری اسلامی ایران هم به خود حق می‌دهد، اقدام متقابل انجام دهد.

اطلاعات بیشتر

اينجا هستيد: پرتال خدمات آموزشی مسیردانش » اقتصاد,سياسی » ایران اقدام متقابل برابر رفتارهای غیرمنصفانه آمریکا خواهد داشت

QR Code for ایران اقدام متقابل برابر رفتارهای غیرمنصفانه آمریکا خواهد داشت QrCode

ارسال نظر

نظر خود را راجب به این مطلب با ما در میان بگزارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


کد امنیتی *